Monday, June 15, 2009

Gelaran al-Mumtaz,cita-cita kami

(FAKULTI PERUBATAN,UNIVERSITI ZAGAZIG,MESIR)
sesungguhnya sudah menjadi fitrah setiap manusia ingin berjaya dalam kehidupan sama ada duniawi atau ukhrawi.Untuk mengecapi sesebuah kejayaan itu bukanlah mudah.kita memerlukan kesabaran,ketekunan,pengorbanan,semangat juang serta keyakinan tinggi terhadap usaha yang telah kita lakukan.hubungan kita dengan Allah dan masyarakat sekeliling juga amatlah mustahak.


Bagi ana,tahun pertama adalah tahun pengenalan.untuk mendapatkan gelaran al-Mumtaz pada tahun ini sebenarnya adalah menjadi cita-cita namun segala-segalanya akan ditentukan oleh-NYA.ana tidak target mumtaz kerana ana anggap tahun ini tahun pengenalan,akan tetapi tidak bermakna usaha itu turun ke tahap minimum.perjuangan masih panjang.ana akan teruskan.pahit mampu ditelan,panas mampu ditahan,takut mampu diatasi insyaAllah.


Dengan bantuan doa ibu bapa keluarga dan sahabat sekalian,amatlah berguna di dewan peperiksaan kerana kita tidak sedar,ketenangan dalam peperiksaan adalah anugerah yang berharga oleh Allah kepada kita.Semoga allah mempermudahkan segala urusan kita.


InsyaAllah,ana akan target mumtaz tahun hadapan...bergantung kepada usaha nasib dan rezeki...

Comments:
Alhamdulillah...bangga kami dengan semangat juang ayah u yang tinggi dan jitu itu.. Moga Allah sentiasa melindungi ayah u..Doa kami dari kejauhan..amin.
 
Mudah2an ap yang di cita kan tercapai. Amin.....
 
kalau belajar perubatan di mesir keputusannya ada level

rasib(gagal)
Makbul(lulus)
jayyid(bagus)
jayyid jiddan(sangat bagus)
mumtaz(Cemerlang)
 
gelaran al-Mumtaz menjadi impian kami
 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]